+31(0)6 2461 9137 joop@joopdehaan.nl

Verhelderende financiële presentaties geven (4 PE)

 

Voor wie?
Deze training richt zich op alle financiële professionals die regelmatig financiële presentaties geven aan vooral non-financials.

Resultaat
Voor veel financiële professionals is het frustrerend om te merken dat veel mensen die financiële presentaties bijwonen deze presentaties als saai, moelijk of te gedetailleerd ervaren. Terwijl je juist wilt dat je boodschap impact heeft en dat je mensen tot actie wilt aanzetten.
Na deze classroom training ben je in staat om een financiële presentatie te geven die daadwerkelijk boeiend is (ook voor niet financiële toehoorders) en de boodschap echt overbrengt.

Inhoud

Tijdens deze training komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • de centrale boodschap (het verhaal) bepalen;
  • de juiste (hoeveelheid) informatie bepalen;
  • van data en cijfers naar informatie naar daadwerkelijk inzicht geven;
  • essentiële design-principes voor het presenteren van data en cijfers;
  • efficiënte datavisualisatie (welke grafieken voor wel doel gebruiken).

Aanpak
In een kleine groep van maximaal 6 deelnemers, wat waarborgt dat je als deelnemer ruim voldoende aan bod komt, ga je in een didactisch aantrekkelijke mix van theorie, praktijk en opdrachten aan de slag met je presentatievaardigheden. Er is zoveel mogelijk ruimte ingebouwd om daadwerkelijk ‘voor de groep’ te staan en feedback direct in de praktijk te brengen.

Ik bied deze training aan in samenwerking met Kriton.

Succesvol presenteren volgens de TED-principes (4 PE)

Voor wie?
Deze training richt zich op alle financiële professionals die hun presentatievaardigheden willen verbeteren.

Resultaat

In 2006 begon de organisatie van de jaarlijkse TED-bijeenkomst met het gratis publiceren van de inmiddels wereldberoemde TED-talks. Wat TED-presentaties onderscheidt van de meeste dertien-in-een-dozijn zakelijke presentaties is, onder meer, de nadruk op storytelling en het gebruik van visuals (foto’s, video’s) ter ondersteuning van wat gezegd wordt. Deze elementen lenen zich ook uitstekend voor zakelijke presentaties. Presentaties die onthouden worden, die impact hebben.

Na deze classroom training kun je deze principes met meer vertrouwen en enthousiasme presenteren waardoor je meer impact zult hebben. Je leert hoe je je “verhaal” op een moderne en aantrekkelijke manier kunt opbouwen en de volle aandacht van je publiek te krijgen en houden. Daarnaast leer je hoe je met behulp van presentatie-software het design van je presentatie zo kunt vormgeven dat het je daadwerkelijk ondersteunt in je verhaal, in plaats van dat de slides je tegenwerken. En natuurlijk is er veel aandacht voor daadwerkelijk “voor de groep” staan, zodat je kunt oefenen met de aangereikte inzichten en er ruimte is voor feedback.

Inhoud

Tijdens deze training komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • voorbereiding op de toehoorders/klant;
  • opbouw van de presentatie;
  • de eerste indruk neerzetten;
  • een daadwerkelijk aantrekkelijke opening leren maken die toehoorders ‘raakt’;
  • effectief gebruik maken van (corporate) story telling;
  • essentiële design principes voor presentaties en het gevaar van tekst en bullet-points;
  • houding, lichaamstaal en stemgebruik;
  • nervositeit onder controle houden,
  • interactie met het publiek.

 

Aanpak
In een kleine groep van maximaal 6 deelnemers, wat waarborgt dat je als deelnemer ruim voldoende aan bod komt, ga je in een didactisch aantrekkelijke mix van theorie, praktijk en opdrachten aan de slag met je presentatievaardigheden. Er is zoveel mogelijk ruimte ingebouwd om daadwerkelijk ‘voor de groep’ te staan en feedback direct in de praktijk te brengen.

Ik bied deze training aan in samenwerking met Kriton.

+31(0)6 2461 9137